بخوانید و استفاده کنید

زندگی اون بازی نیست که تاس خوب بیاری سعی کن تاس بد و خوب بازی کنی

بخوانید و استفاده کنید

زندگی اون بازی نیست که تاس خوب بیاری سعی کن تاس بد و خوب بازی کنی

نوروز در سلامتی

 

 
عید نوروز، فرصتی مناسب برای مسافرت است. اگر به هر دلیلی، تصمیم به مسافرت گرفته اید و در نظر دارید برای مدتی از محل دائمی تان دور شوید، در این صورت شرایط جدید را تجربه خواهید کرد که بر وضعیت جسمی تان تاثیر می گذارد. برای آن که در طول سفر، این شرایط بر سلامتی و شادابی تان تاثیر منفی نگذارد، بهتر است به این نکات توجه کنید:

وسایل مناسب با هوا
قبل از شروع سفر، برنامه مسافرتتان را تنظیم کنید. در این برنامه مدت زمان مسافرت، مسیر دقیق و توقفگاههای بین راه را مشخص کنید. همچنین بهتر است از وضعیت هوای مقصد و مسیر سفر، اطلاع کافی داشته باشید و مراکز امدادرسانی را در طول مسیر شناسایی کنید. پیش از ترک منزل، یک باردیگر وسایل مورد نیاز در طول سفر را بازبینی کنید. برای اطمینان از این که همه وسایل مورد نیاز را برداشته اید، قبلا صورتی از آنها تهیه کنید و از بردن وسایل اضافی و غیر ضروری خودداری کنید، با یاد و نام خدا سفرتان را شروع کنید.اگر با وسایل نقلیه عمومی مسافرت می کنید، برای سوارشدن، به موقع خود را به محل تعیین شده برسانید تا حوادث احتمالی باعث جاماندنتان نشود.

مراقبت های غذاییالف- طی مسافرت از مصرف شیر و فرآورده های لبنی غیرپاستوریزه از جمله: خامه، کره،پنیر و کشک خودداری کنید.اگر مجبور به استفاده شدید، حتما آن 10 دقیقه بجوشانید و در حال جوش به هم بزنید.
ب- حتما از آب آشامیدنی سالم استفاده کنید. در صورتی که از سالم بودن آب مصرفی خود اطمینان ندارید باید آن را جوشانده و سپس مصرف کنید.
ج – مواد غذایی تان را از دستفروشها و مغازه های غیربهداشتی تهیه نکنید. بیماری اسهال 20 تا 50 درصد مسافران را مبتلا می کند. برای پیگیری از اسهال در مسافرت، از غذاخوری های غیر بهداشتی استفاده نکنید و در تهیه و مصرف غذا ومیوه، نکات بهداشتی را به دقت رعایت کنید. میوه و سبزی باید پس از شست و شوی کامل، به حد کافی انگل زدایی و گندزدایی شود. در صورت ابتلا به اسهال در مسافرت، بکوشید مایعات بیشتری مصرف کنید و اگر به اسهال خونی یا اسهال همراه با تب بالا دچار شدید، حتما به پزشک مراجعه کنید. همچنین در صورت ابتلا به اسهال در مسافرت، از مصرف خودسرانه داروها خودداری کنید. چون عوارض آنها زیاد است و اثری در کاهش دوره اسهال ندارند.
د- غذاهای خام و نیم پز ممکن است آلوده به عوامل عفونی باشند، بنابراین در مسافرت از مصرف آنها پرهیز کنید. از مصرف مواد غذایی، به ویژه نوشیدنی های دستفروشان در مسافرت ها بپرهیزید. از هر 10 نفر 9 نفر در طول زندگی خود دچار بیماری مسافرتی می شوند این بیماری که در کودکان شایع تر است موجب تهوع، استفراغ و سردرد در افراد حساس می شود.

حساسیت های شخصیاگر به حرکت در ماشین حساس هستید و به بیماری مسافرت دچار می شوید، سعی کنید در طول مسیر کاملا به صندلی خودرو تکیه داده و صندلی را به حالت نیمه خوابیده قرار بدهید. بهتر است در قسمتی از وسیله نقلیه قراربگیرید که کمترین تکان را دارد. مثلا در میانه اتوبوس، صندلی جلوی خودرو و کنار بال هواپیما، اگر به بیماری مسافرت مبتلا هستید از درون خودرو به مناظر نگاه نکنید و یا اگر در قایق یا کشتی هستید، به موج ها ننگرید و فقط به افق چشم بدوزید. بهتر است از بوهای تحریک کننده مانند سیگار دوری کنید. همچنین سعی کنید شب قبل از مسافرت، کمتر غذا ونوشیدنی بخورید
.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد