بخوانید و استفاده کنید

زندگی اون بازی نیست که تاس خوب بیاری سعی کن تاس بد و خوب بازی کنی

بخوانید و استفاده کنید

زندگی اون بازی نیست که تاس خوب بیاری سعی کن تاس بد و خوب بازی کنی

گیاه جادویی زنان

پنج انگشت و پیشگیری

ویتاگنوس را گیاه زنان می نامند . اولین مورد گزارش شده از مصرف آن توسط بقراط بوده که از خوابانده آن در شراب در جهت کنترل خونریزی بعد از زایمان استفاده کرده است.پنج انگشت در پیشگیری از

اختلالات قاعدگی ،پریود دردناک ،قطع غیر طبیعی پریود ،اختلال در زمان و مقدار خونریزی ، نارسایی زودرس تخمدان وعوارض حین یایسگی موثر می باشد.

             

پنج انگشت( Vitex agnus castus ( Chaste tree
 
خانواده:

Verbenaceae

مشخصات:

 درختی است با برگهای پنجه مانند و گلهای بنفش که بعد از فصل گرده افشانی میوه ای قهوه ای پررنگ می دهد .

پراکندگی:

در بستر رودها و مناطق پست ودره ها دیده می شود.

بخشهای مورد استفاده:

میوه

ترکیبات شیمیایی:

لیمونن Limonene سینیول Cineole از Essential oils

کاستیکان Castican اورینتین   Orientin ایزووایتکسین Iso vitexin   از    Flavonoids

اگنوزید Agnuside ایوکوبین Eucubin از Iridoidglycosides

خواص:

با تاثیرگذاری بر محور مرکزی ترشح هورمون در بدن یعنی هیپوتالاموس-هیپوفیز با افزایش LH و کاهش FSH تاثیرات خود را اعمال میکند .

تنظیم پریود: با افزایش ترشح پروژسترون به استروژن باعث بهبود عملکرد تخمدان می گردد . لذا اختلالات پریود را کاهش می دهد.

تنظیم ترشح پرولاکتین: در افزایش ترشح پرولاکتین با اتصال مستقیم بر روی گیرنده های دوپامینی منجر به کاهش ترشح پرولاکتین می شود.از اختلالات پستان حین پریود جلوگیری کرده باعث افزایش ترشح شیر از پستان شده ومنجر به افزایش سایز پستان می شود.

کاهش علایم یایسگی:   با بهبود ترشحات هورمونی از میزان عوارض حین یایسگی کم می کند و علی الخصوص از گرگرفتگی می کاهد.

مهار فیبروم رحم: از رشد فیبروم در جدار رحم جلوگیری می کند.

موارد مصرف:

پیشگیری

قاعدگی دردناک: با تنظیم هورمونهای زنانه از بروز پریود دردناک پیشگیری می کند.{(خوراکی) کمکی}

اختلالات پریود: بواسطه تعدیل نسبت پروژسترون به استروژن از بوز اختلالات پریود جلوگیری می کند.{ (خوراکی) کمکی}

         درمان

نارسایی تخمدان(Corpus Luteum insufficiency): در مواردی که تخمدان قادر به تخمک گذاری نمی باشد با اصلاح نسبت پروژسترون به استروژن باعث افزایش عملکرد تخمدان و بهبود تخمک گذاری می شود. {(خوراکی) کمکی}

پریود دردناک: با مکانیسم فوق از درد پستانها ورم ودرد بدن در حین پریود می کاهد. {(خوراکی) معادل}

اختلالات پریود: باعث درمان قطع شدن غیر طبیعی پریود/ افزایش یا کاهش میزان خونریزی / واختلال زمان بروز پریود می شود. {(خوراکی) کمکی}

افزایش ترشح پرولاکتین: مخصوصا" اگر توام با اختلال پریود باشد موثر است.{( خوراکی) کمکی}

اندومتریوز: در موارد خفیف اندومتریوز اثرات مثبت ان گزارش شده است. {(خوراکی) کمکی}

-    گرگرفتگی و عوارض یایسگی: باعث کاهش علایم یایسگی بخصوص گرگرفتگی می شود. {(خوراکی) معادل و کمکی }

موارد منع مصرف و احتیاط:

در کسانیکه سابقه حساسیت پوستی دارند احتمال بروز ضایعات پوستی بیشتر است.

در مواردی که بعد از زایمان مصرف شود زمان شروع اولین پریود را جلو می اندازد.

مصرف در دوران بارداری:

 بعلت اثرات قاعده اوری ان ممنوع می باشد.

مصرف در دوران شیردهی:

 با رعایت احتیاط مجاز است.

    توجه:

درمان با ویتاگنوس بسیار طولانی مدت می باشد برای مثال برای درمان قطع شدن غیر طبیعی پریود حدود 5/1 سال زمان لازم است ولیکن علایم بهبودی در عرض یک یا دو سیکل قاعدگی بروز می کند.   

بالا برنده های میل جنسی

 

 

 

میل جنسی یک موهبت الهی است که مانند دیگر نعمت ها و غرایز طبیعی، همچون خواب و گرسنگی و تشنگی و ....نیازمند توجه و رعایت بهداشت مربوطه جهت استفاده صحیح و نیز در صورت هر گونه مشکل و بیماری نیاز به درمان دارد. ما به شما توصیه میکنیم که همواره در خصوص مشکلات خود با پزشک مشورت نموده و هرگز اقدام به مصرف داروهایی که مورد تائید سازمان FDA و یا استانداردهای وزات بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیست اعتماد نکنید و اگر حتی دارویی برای شما از خارج از ایران ارسال گردید حتما با پزشک خود قبل از مصرف مشورت نمایید .امروزه بازار عرضه و فروش داروها و مواد خوراکی و همچنین کالاهایی که به بالا رفتن میل جنسی کمک میکند بسیار داغ میباشد که علی رغم تبلیغات گسترده ای که هر یک از تولید کنندگان این فرآورده ها جهت اعتبار بخشی محصول خود دارند لیکن تا به امروز تاثیر قطعی هیچیک از آنها به تایید مراکز درمانی ذیصلاح نرسیده است در ذیل ما به معرفی چند نمونه افزاینده های میل جنسی می پردازیم که البته به معنی تایید قطعی آنها نیست فقط جهت افزودن اطلاع شما بوده و در صورت تمایل به تهیه و مصرف با پزشک خود مشورت نمایید.

آفرودیزیاک

 به مجموعه مواردی که باعث افزایش میل جنسی میشود اطلاق میگردد که بر گرفته از نام خدای یونانی آفرودیت خدای عشق و شهوت و زیبایی است.

 Ginseng

این گیاه که در انواع مختلف آسیایی و امریکایی ..در بازار موجود میباشد گفته شده در تسریع جریان خون و تسهیل در امر گردش خون در ارگان‌های بدن از جمله ارگان های جنسی کمک میکند و ازاین جهت در افزایش میل جنسی میتواند تاثیر گذار باشد.

Cubeb(از خانواده فلفل سیاه)

و یا اصطلاحا فلفل دمدار گیاهی است که بسیار به فلفل سیاه شبیه بوده لیکن زائده ای دم مانند داشته و نزد اعراب استفاده بسیار از آن میشده (به عربی به آن کباب می گویند)به گونه ای که در داستانهای هزار و یک شب از کباب به عنوان داروی افزایش دهنده میل جنسی یاد شده است . بنابر این نام Kababa   از کباب عربی گرفته شده است و استفاده خارجی از آن تا اندازه ای مورد توجه اعراب بوده که نام حب العروس به آن داده بودند

Chocolate(شکلات)

شکلات از میوه درخت کاکائو که در امریکای مرکزی و امریکای جنوبی و مناطق استوایی رشد میکند درست میشود. از اولین باری که کاکائو بوسیله مایا ها مورد استفاده قرار گرفت تا به امروز همواره این اعتقاد وجود داشته که این ماده خاصیت بالابرندگی میل جنسی دارد. شکلات افزایش دهنده سروتونین در بدن است که خود بالارفتن سروتونین باعث احساس آرامش و کاهش استرس و اضطراب میشود. شکلات تیره یا دارک چاکلت سبب ترشح دوپامین شده که این ماده شیمیایی در تحریک منطقه لذت مغز میتواند تاثیر گذار باشد. عده ای از محققین معتقدند نه فقط افزایش اندروفین است که به دنبال مصرف شکلات ایجاد میکردد بلکه ویژگی خاص شکلات که در دهن با حرارت بدن ذوب شده و حالت کرمی و لطیف داشتن آن است که تجربه لذت بخشی را در بدن تداعی میکند.

Oyster(صدف)

صدف از دیر باز تصور میشده که خاصیت آفرودیزیاک دارد و در سوابق تاریخی آمده است که امپراطور یونان ماموران خود را به سواحل انگلیس میفرستاده تا صدف جمع کنند تا صبح خود را با صرف چند صدف شروع کند. امروزه دسته ای از محققین معتقدند که به دلیل داشتن ماده شیمیایی دوپامین ( نروترنزمیتری که به افزایش میل جنسی کمک میکند) و نیز داشتن مقدار قابل توجه زینک از ارزش غذایی خاصی بر خوردار است. کمبود زینک در بدن سلامت جنسی فرد را در خطر انداخته در مردان مشکلات پروستات و در زنان ناباروری و کاهش میل جنسی را میتواند ایجاد کند.

  Damiana

گیاهی است که در منطقه امریکای مرکزی و امریکای جنوبی روییده ساکنین این مناطق برگه های آنرا به شکل چای دم کرده به منظور رفع سرفه و همچنین یبوست و افسردگی استفاده میکنند. از جمله موارد دیگر استفاده این گیاه تاثیر آفرودیزیاک آن است که گفته شده در رفع ناتوانی جنسی در مردان و سرد مزاجی در زنان گر گرفتگی در زنان یائسه و درد های قاعدگی و...کارآمد میباشد.

 Yohimbe

درختی همیشه سبز که در افریقا و نیجریه و کنگو روییده و در این مناطق برای رفع تب و سرفه و نیز تاثیرات آفرودیزیاک آن استفاده میشود. از جمله موارد شایع استفاده این گیاه رفع ناتوانی جنسی در مردان است . گفته شده این گیاه با باز کردن رگهای خونی دستگاه تناسلی مرد به افزایش جریان خون در این ناحیه کمک کرده فرایند نعوظ بهتر انجام میپذیرد .

Muira Puama

درخت کوچک برزیلی است که سابقه طولانی در افزایش میل جنسی در این منطقه داشته در رفع مشکل ناتوانی جنسی در مرد و نیز افزایش میل جنسی در زن از آن استفاده میشود .

در آخر باز هم یاداروری می نماییم که اگر کاهش میل جنسی دارید به کلینیک های مشاوره مراجعه نموده و فراموش نکنید که گاهی علت آن نیاز به روان درمانی دارد نه دارو ! چرا که شایعترین علت کاهش میل جنسی در هردو جنس علل روحی و روانی است.

کسانی که بیماری کلیه دارند کمتر مصرف کنند!!




 
      شاه بلوط و پیشگیری  با توجه به محدودیت درمانی در بیماران با نارسایی عروق پا بخصوص سیاهرگها شاه بلوط می‌تواند بخوبی از بروز یا پیشرفت ضایعات پیشگیری نموده و در موارد زیر :
* واریس
* زخم ناحیه ساق پا 
* اگزمای مزمن
* صدمات و جراحی در ساق پا
    موثر باشد.  
 

 خانواده:
Hippocastanaceae
مشخصات:
  درختی است با ارتفاع حدود 25 متر با پوستی خشن که شیارهای عمیقی دارد. شاخه‌ها پوشیده از برگهای متقابل پنجه‌ای شکل که حاشیه‌ای نامنظم و اره‌ای شکل وتقریبا" تخم مرغی با دمبرگ بلند می‌باشند. گلها‌ی معطر سفیدمایل به صورتی که بصورت خوشه‌ای افراشته قرار می‌گیرند.
  میوه کروی خاردار و سه حجره‌ای که از 1 تا 3 دانه در ان قرار دارند.
بخشهای مورداستفاده:
  دانه
پراکندگی:بومی‌شبه جزیره بالکان می‌باشد و در مدیترانه یافت می‌شود.  درایران بطور پراکنده کاشته شده است.
ترکیبات شیمیایی:
  اسین Escin، بخش فعال و موثر ان می‌باشد که دو نوع الفا و بتا دارد و نوع الفا جذب بیشتری دارد. دیگر مواد اسکولین Aesculin، فراکسینFraxine  و تانن‌ها می‌باشند.
خواص: ضد ورم anti edemic  : ضد ترشح عروقی anti exudative :  دو اثر فوق بواسطه حمایت از سلولهای جدار عروق بخصوص در سیاهرگها حاصل میشود که منجر به کاهش تراوش Filtration  نامطلوب از جدار عروق می‌گردد.
 اسپاسم عروقی: در مطالعات جانوری منجر به اسپاسم جدار عروق شده که باعث کاهش ترشح نامطلوب از ان و عدم ایجاد ورم گردد.
موارد مصرف :پیشگیری نارسایی عروق پا: در مواردی که واریس خفیف، ضربه به ساق پا‌یا، جراحی در ساق پا صورت گرفته از پیشرفت ضایعه جلوگیری می‌نماید.
 درمان
 نارسایی مزمن عروق پا: با جلوگیری از بروز ترشح از جدار عروق پا بخصوص سیاهرگها باعث می‌شود که علایم نارسایی  { ورم ، گرفتگی شبانه ساق پا، خارش دردناک  احساس سنگینی پا } کاهش یابد.{( خوراکی) معادل . کمکی}
 واریس: با تثبیت جدار سیاهرگها از پیشرفت واریس جلوگیری کرده و منجر به بهبود واریس در مراحل ابتدایی می‌گردد.{(خوراکی) معادل. کمکی}
 زخم‌های مزمن ساق پا: با کاهش تورم بافتی منجر به بهبود خونرسانی به موضع شده و بهبود زخم های ناشی از صدمات . جراحی و عفونت‌ها را تسریع می‌بخشد.{(خوراکی. موضعی) معادل . کمکی}
 انسداد ورید‌های ساق پا: بدنبال بروز لخته در عروق ساق پا شاه بلوط به روند ترمیم عروقی و رفع لخته کمک می‌کند. {(خوراکی) کمکی}
موارد احتیاط و منع مصرف:
* بیماران کلیوی بواسطه احتمال سمیت Escin باید از مصرف فراورده‌های تغلیظ شده و زیاده روی در مصرف دانه خودداری نمایند.
* بیماران کبدی با احتیاط مصرف نمایند.
* در بیماران دارای اختلالات انعقادی خون بدلیل احتمال تاثیری که Escin بر روی انعقاد بر روی حیوانات دارد باید با احتیاط مصرف کردد.
* در افرادی که جراحی در پیش دارند از 7 روز قبل باید مصرف ان قطع گردد.
* از مصرف توام با اسپیرین و داروهای ضد انعقاد باید خودداری نمود.
مصرف در دوران بارداری:
  با توجه به نبود مستندات علمی ‌باید از مصرف فراورده‌های تغلیظ شده خودداری شود.
مصرف در دوران شیردهی: منعی از مصرف گزارش نشده است.