بخوانید و استفاده کنید

زندگی اون بازی نیست که تاس خوب بیاری سعی کن تاس بد و خوب بازی کنی

بخوانید و استفاده کنید

زندگی اون بازی نیست که تاس خوب بیاری سعی کن تاس بد و خوب بازی کنی

چیدمان حمام

در حمام باید بهترین وسایل و امکانات را مهیا کرد . تمیز و شاداب بودن جسم ارتباط تنگاتنگ با سالم ماندن روح و روان آدمی دارد .
 
 
دیوارهای نارنجی رنگ توسط رنگ سفیدی که در چارچوب پنجره ها و همین طور سقف و کف حمام به چشم می خورد ، احاطه و مشخص شده اند و حسی از نور گرمی بخش خورشید را تداعی می کند .نارنجی درخشان در فضای حمام در پایان یک روز کاری احساسی از سبکی و آسایش را به ارمغان می آورد و فرصتی برای تفکر در تنهایی ایجاد می کند .
 
برای رسیدن به یک نورپردازی خوب در حمام باید هم نور عملی و کاربردی در نظر گرفت و هم نوری که به فضا حال و هوا و روحیه می دهد . در این حمام نیز نوری که از زیر نیمکت یا سکو تابیده به روشن تر شدن و زیبایی کف کمک کرده و نورهای کناری به ایجاد نوری متعادل در فضا یاری رسانده است . در واقع جهت بالا و پایین نورها که عکس یکدیگرند سایه روشن های خوب و جذابی ایجاد کرده است .
 
 
 
این حمام به شیوه ی ویکتوریایی آراسته شده و وان پایه کوتاه حمام که به صورتی کاملا مشخص روی زمین گذاشته شده با وجود نوری که در سطح پایینی دیوار پشت نصب شده چهره ای متفاوت و درخشان یافته است . نقطه ی تمرکز دید در واقع همین وان حمام است .
 
 
سبک کمینه گرایی در نورپردازی با شیوه ی طراحی حداقل گرا در حمام کاملا هماهنگی و سازگاری دارد . در این جا تمامی خطوط به پیروی از سبک ساده ولی منظم و تیز هستند . شیشه ی یخی پشت وان با لامپ فلورسنت نوری تخت و پخش شده را منعکس می کند که در واقع روشنایی اصلی حمام با این شیشه ی نوری تامین می شود.
 

در این حمام اختلاف بین سطوح روشنایی و نیز میزان نوردهی باعث شده که فضای حمام از حالتی یکنواخت خارج شده چهره ای متفاوت و پر جاذبه بیابد . البته باید توجه داشت که در این جا تمامی لامپ های هالوژن مخصوص حمام و فضای مرطوب است نورهای روی سقف و همین طور فرورفتگی های دیوار حمام با سایه روشن های متفاوت و حتی بازتاب روشنایی در آینه فضا را بزرگ تر و زیباتر کرده است و به خوبی نقش نور و نورپردازی را نشان می دهد .
دور تا دور وان حمام با آهن سفید روی اندود احاطه شده و محیطی پاک و براق به وجود آورده که روشنایی بیرون حمام را به خوبی بازتاب می دهد . صیقلی بودن دیوار ها با پرده ی مات حمام در تضاد قرار می گیرد و این در حالیست که مربع های طلایی و نقره ای نقش پرده همچون فلزی تابنده می درخشند و با سطح فلزی دیوار هم ساز می شوند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد