بخوانید و استفاده کنید

زندگی اون بازی نیست که تاس خوب بیاری سعی کن تاس بد و خوب بازی کنی

بخوانید و استفاده کنید

زندگی اون بازی نیست که تاس خوب بیاری سعی کن تاس بد و خوب بازی کنی

پیشنهادهایی برای پوشیدن کفش مناسب

 

پیشنهادهایی برای پوشیدن کفش مناسب

 

بهترین کفش برای استفاده روزمره، کفشی است که در آن فاصله انگشت شست تا نوک آن یک سانتی‌متر و از بغل‌ها نیم سانت فاصله داشته باشد. بهتر است کفشی که در طول روز می‌پوشید، چرمی باشد چون چرم مثل پشم در تابستان پا را خنک می‌کند و در زمستان گرم. البته در بعضی مشاغل کفش‌های خاصی استفاده می‌شود مثلا پرسنل بیمارستان به خاطر راحتی، عرق نکردن پا بهتر است صندلی‌های سفید بپوشند که البته با رنگ لباس‌شان هم هماهنگ می‌شود.

 

یا افرادی که مشاغل سختی مثل کار در معادن یا کارخانجات ذوب آهن و فولاد دارند باید کفش‌های سفت و محکم بپوشند، پا را در برابر ضربات احتمالی حفظ کند. اگر در طول روز مدت طولانی سر پا هستید یا باید زیاد راه بروید، مهم ترین عامل در انتخاب کفش‌تان قبل از هر چیز باید راحتی آن باشد. با وجود اینکه کفش در سلامتی فرد نقش اساسی ایفا می‌کند، اما کمتر به آن اهمیت می‌دهیم. کفش آینه بدن است و باید همیشه راحت، شیک، تمیز و البته ترجیحا چرم باشد، اما معمولا افراد بودجه کافی به آن اختصاص نمی‌دهند.

 

پیدا کردن بهترین کفش دویدن یا پیاده‌روی

 

وقتی تصمیم قطعی‌تان را برای خرید کفش دو یا پیاده‌روی گرفتید، بهتر است به فروشگاه‌های ورزشی معتبر مراجعه کنید و از مسوول فروش بپرسید تا با توجه به قوس‌ کف پای‌تان کفش مناسب را به شما عرضه کند. کف پای شما ممکن است یکی از این سه حالت زیر باشد:

 

 

1 . کف پای صاف، قوس بسیار کمی دارد و هنگام دویدن یا پیاده‌روی پاها معمولا به سمت داخل متمایلند

 

 

2 . کف پا با قوس زیاد معمولا باعث می‌شود پاها به سمت بیرون متمایل شوند. در این صورت باید به دنبال کفش‌هایی با انعطاف‌پذیری و کشش بیشتر باشید تا بتوانید شوک حاصل از ضربه‌های وارد به پا را بیشتر جذب کند. کفی‌هایی هم که داخل کفش می‌گذارند معمولا می‌تواند به پاشنه و کف پا کمک کند و ضربه‌ها را جذب کند بعضی کفی‌ها هم طبی هستند که طبق دستور پزشک ساخته و تجویز می‌شوند.

 

3 . کف پای نرمال هم که معمولا با همه کفش‌ها جور است و کفش‌های عادی برای پای نرمال ساخته می‌شوند.

 

3 مدل راه رفتن متفاوت داریم

 

نوع راه رفتن را از روی حرکت پا پس از برخورد با زمین تعیین می‌کنند

1 . در حالت اول پاها به طور محسوسی به سمت داخل هستند که این مدل باعث می‌شود ماهیچه‌های پا و ساق‌ها و ران همگی سفت و کشیده شوند. به این مدل راه رفتن «overpranation» «اور پرونیشن» گفته می‌شود. معمولا افرادی که قوس کف پای‌شان کم است اینگونه قدم بر می‌دارند. اینگونه افراد باید به دنبال کفش‌هایی با لژ یا پاشنه کلفت‌تر باشند که هنگام حرکت تعادل بیشتری برقرار کند و انعطاف‌پذیری کمی داشته باشد.

 

2 . حالت دوم وقتی رخ می‌دهد که هنگام دویدن یا راه رفتن پاها به سمت بیرون متمایلند. به این حالت «under pronation» می‌گوییم که کف پا در این حالت قوس زیادی دارد. این افراد باید کفش‌هایی با لایه‌های لژ بیشتر پیدا کنند تا ضربه اضافه‌ای که به کف و پاشنه پا وارد می‌شود را جذب کند.

 

3 . حالت سوم هم وقتی است که پاها هنگام راه رفتن یا دویدن نرمال هستند و تقریبا صاف هستند. بهتر است کفش‌هایی با انعطاف‌پذیری بیشتر پیدا کنید تا تعادل‌تان بهتر و بیشتر برقرار شود.
وقتی می‌خواهید برای بچه‌ها کفش بخرید

پای بچه‌ها رشد باور نکردنی دارند و به نظر می‌رسد خریدن کفش برای‌شان پروسه‌ای پایان ناپذیر و البته بسیار گران است. شاید پیدا کردن یک جفت کفش شیک و زیبا برای‌شان کار سختی نباشد، اما آیا واقعا کفش‌ها مناسب پای فرزندتان هست یا نه؟ برعکس خیلی بزرگ‌ترها، بچه‌ها خیلی از خرید کفش لذت نمی‌برند، اما در سنین پایین کفش نقش اساسی را در رشد پای کودک ایفا می‌کند. تا وقتی که فرزندتان از درد پا شکایت نکند، معمولا شما متوجه نمی‌شوید که نیاز به کفش جدید دارد. بهترین ایده این است که براساس دوره‌ای مشخص کفش‌های بچه‌ها را چک کنید تا از مناسب بودن آن مطمئن شوید. می‌توانید به پارگی، شکاف‌ها یا کهنه شدن زیاد آن توجه کنید. اگر کنار کفش بیرون بیاید یا پاره شود، خیلی زودتر از آنچه تصورش را می‌کردید ممکن است به دلیل تنگ بودن آن اتفاق افتاده باشد.

 

اگر محل شست پا نیز بر‌آمده شود، نشان دهنده سایز نامناسب و البته وقت تعویض آن است.

کفش‌های مختلفی برای سنین گوناگون وجود دارد و اگر بدانید چه کفشی برای چه سنی در کودکانتان مناسب است، می‌توانید از مشکلات بعدی جلوگیری کنید.

 

حقایقی درباره پا

معمولا نوجوانان چیزی حدود 18 هزار قدم یا بیشتر در طول روز بر می‌دارند.

در طول مدت عمر، پاها حدود 150 قسمت از عرق کل بدن را آزاد می‌کنند. با در نظر گرفتن این مورد که 70 درصد از مشکلات پا به خاطر پوشیدن کفش نامناسب یا اندازه نبودن آن یا مواردی که به کودکی برمی‌گردد، ایجاد می‌شود. در می‌یابید که باید جدی‌تر به مساله خرید کفش کودکتان اهمیت بدهید. یکی از مشکلات شایعی که کودکان آن را تجربه می‌کنند و به دلیل پوشیدن کفش نامناسب برای شان ایجاد می‌شود، رشد نامناسب ناخن شست پاست.

البته این مشکل در بزرگسالان نیز دیده می‌شود که می‌توان به راحتی جلوی آن را گرفت. اگر کمی بیشتر برای خرید کفش جدید وقت بگذارید و البته کمی هم بیشتر هزینه کنید، مطمئنا کفش‌های مناسبی به دست می‌آورید.

 

قابل توجه خانم های علاقمند به کفش پاشنه بلند

بسیاری از خانم ها علاقمند به پوشیدن کفش‌های پاشنه دار هستند تا خوش تیپ تر به نظر بیایند، درحالی که اغلب از خطرات ناشی از آن بی اطلاع اند.

براساس اطلاعات انجمن پزشکی بیماری‌های پا، کفشهایی که پاشنه‌ی بلندتر از 5 سانتیمتر داشته باشند، از نظر بیومکانیکی و ارتوپدی غیرقابل قبول هستند، چون موجب می‌شود فرد در معرض افتادن و آسیب دیدن باشد. به علاوه باعث تخریب وضعیت پا و مشکلات عدیده ای خواهد شد.

کفش پاشنه دار حالت پا را تغییر می‌دهد و گاهی مانع عملکرد درست پا می‌شود. این قرار گرفتن طولانی مدت پا در قالب این کفش ها موجب کوتاه شدن تاندون آشیل می‌شود که ماهیچه ساق پا را به پاشنه وصل می‌کند . این وضعیت تاندون را حساس و دردناک می‌کند. پوشیدن مداوم این نوع کفش برآمدگی ای درپشت پاشنه بوجود می‌آورد که حاصل از اصطکا ک پشت کفش با پای فرد است.

بهترین و راحت ترین نوع کفش برای بانوان کفشی است که پاشنه ای پهن و راحت داشته باشد که طول آن حداکثر 1 تا 2 سانتیمتر باشد.

با پوشیدن کفش پاشنه بلند، فرد قدم‌های کوتاه تری برمی دارد تا تعادلش حفظ شود و زمین نخورد، از این رو فشار زیادی به پا وارد می‌شود .

 

اگربه این مدل کفش علاقمند هستید بهتر است نیمی از روز کفش های راحت بپوشید یا کفش‌های پاشنه بلند را به طور متناوب با کفش‌های کتانی و کفش های پاشنه کوتاه بپوشید تا پای شما آسیب کمتری ببیند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد